My.League - Rules

You have to register your team with exactly 2 players. Only these players are allowed to play for your team. It’s not allowed to register a player in more than one team.

If you have trouble while registering your team, you can contact us via TeamSpeak or Steam.

To increase the chance to find a match, you can join our TeamSpeak. There you will find a special channel.

 


 

Find a Match
» During the time of 18:00 to 23:00 o’clock CET, click on the right side on “Search For Match”.
» You have to wait until an opponent is found. In this case, your match will be automatically created.

 

Before every Match
» As soon as your match is set, use the match chat to contact your opponent. If a team hasn’t responded to play within 15 minutes, it get a Default Loss.
» If not arranged, the team on the left side has to open the private match. The name and password has to be posted into the match chat. After this, the other team has to join shortly.
» Only for the teams registered players, and our streaming members, are allowed to join the private match.
» It’s recommend to have enabled the ingame text chat to be able to communicate with your opponent.

 

Settings for Private Match
» Game Mode: “Soccar”
» Arena: “DFH Stadium”, “Mannfield”, “Champions Field”, “Utopia Coliseum” or “Neo Tokyo”
» Team Size: “2v2”
» Bot Difficulty: “No Bots”
» Region: “Europe”
» Team Settings: Names and Colors must be Default
» Mutator Settings: Defaults

 

During every Match
» Before every game, wait as soon as all players have entered the match lobby.
» The team on the right side can choose the color first. This right will change after every game.
» If you have trouble with your connection or other problems, you have to accept it, unless your opponent agree to restart the game.
» If a team leave the game prematurely, then it can get a Default Loss.
» After every game, make a screenshot of the result screen.

 

After every Match
» Enter the result. If your opponent already has entered the result, then check it. Should it be wrong, then report the match issue (and maybe post details into the match chat). If needed, upload the screenshots.

 


 

The tournament administration reserves the right to act at its own discretion.

Du musst dein Team mit genau 2 Spielern registrieren. Nur diese Spieler dürfen für das Team spielen. Es ist nicht erlaubt, einen Spieler in mehreren Teams zu registrieren.

Wenn du Probleme bei der Registrierung hast, kannst du uns via TeamSpeak oder Steam kontaktieren.

Um die Chance zu erhöhen, ein Spiel zu finden, kannst du unseren TeamSpeak beitreten. Dort gibt es einen speziellen Channel.

 


 

ein Match finden
» Klicke in der Zeit von 18:00 bis 23:00 Uhr CET auf “Suche nach Spiel”.
» Du musst warten, bis ein Gegner gefunden ist. In diesem Fall wird dein Match automatisch erstellt.

 

Vor jedem Match
» Sobald dein Match angesetzt ist, nutze den Match-Chat, um deinen Gegner zu kontaktieren. Wenn ein Team innerhalb von 15 Minuten nicht reagiert, wird es als Niederlage gewertet.
» Wenn nicht anders vereinbart, muss das links stehende Team das private Match eröffnen. Der Name und das Passwort müssen in den Match-Chat geschrieben werden. Danach muss das andere Team in Kürze beitreten.
» Nur den für die Teams registrierten Spielern, und unseren Streamern, ist es erlaubt, dem privaten Match beizutreten.
» Es wird empfohlen, den Text-Chat im Spiel zu aktivieren, um ggf. mit dem Gegner zu kommunizieren.

 

Einstellungen für das Private Match
» Spielmodus: “Blechfußball”
» Arena: “DFH-Stadion”, “Mannfield”, “Champions Field”, “Utopia Kolosseum” oder “Neo Tokyo”
» Teamgröße: “2v2”
» Bot-Schwierigkeitsgrad: “keine Bots”
» Region: “Europa”
» Team-Einstellungen: Namen und Farben müssen Standard sein
» Mutator-Einstellungen: Standard

 

Während jedem Match
» Warte vor jedem Spiel solange, bis alle Spieler die Match-Lobby betreten haben.
» Das rechts stehende Team darf zuerst die Farbe wählen. Dieses Recht wechselt nach jedem Spiel.
» Hast du ein Problem mit der Verbindung oder anderem, dann musst du es akzeptieren, es sei denn, der Gegner ist mit einem Neustart einverstanden.
» Sollte ein Team ein Spiel vorzeitig verlassen, so kann es als Niederlage gewertet werden.
» Mache nach jedem Spiel einen Screenshot vom Ergebnis.

 

Nach jedem Match
» Trage das Ergebnis ein. Wenn dein Gegner das Ergebnis bereits eingetragen hat, dann prüfe es. Sollte es falsch sein, dann melde das Spielproblem (und schreibe vielleicht nähere Details in den Match-Chat). Wenn nötig, dann lade die Screenshots hoch.

 


 

Die Turnier-Administration behält sich das Recht vor, nach eigenem Ermessen zu handeln.